Over ons

Missie

Waarom een lange termijn strategie belangrijk is

Kingdom Consultancy heeft in het verleden te veel mooie ondernemingen het uiteindelijk niet zien redden. Vaak ging het mis, doordat de ondernemer ergens in het ondernemersbestaan niet of te laat in actie is gekomen, toen de omstandigheden daar wel om vroegen.

Verlengen van levenscyclus van de onderneming

Het is de missie van Kingdom Consultancy om ondernemers te helpen de levenscyclus van hun onderneming te verlengen. Ondernemers helpen om een langdurig stabiele groei te realiseren. Dit doen wij door duidelijke en eerlijke coaching van de ondernemer. Wij merken namelijk, dat ondernemers vaak niet op tijd de juiste feedback hebben gehad van hun omgeving. Als gevolg daarvan hebben ze vaak niet op tijd actie ondernomen. Via regelmatige sessies houden wij jou de spiegel voor.

Duurzame groei door business coaching

Wij zijn sterk in het interpreteren van financiële output, het ontdekken van ontwikkelingen hierin en het te koppelen aan de strategie van de onderneming. Door de ondernemer te wijzen op deze ontwikkelingen en waar die ontwikkelingen toe zullen leiden, helpen wij je om eerder in actie te komen en bijvoorbeeld nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Daardoor verhoog jij de kans op een duurzaam bestaan van jouw onderneming.

Visie

Begin met het eind voor ogen. Dit is één van de zeven eigenschappen waarover Stephen Covey heeft geschreven in zijn bestseller ‘the seven habits of highly succesful people’. Dit boek heeft jaren geleden veel indruk op mij gemaakt en heeft mij mede gevormd.

In de loop der jaren heb ik de maatschappij steeds meer zien ontwikkelen naar te veel focus op de korte termijn. Dit vind je bijvoorbeeld terug in de politiek (je wordt immers binnen vier jaar afgerekend op het succes van jouw regeerperiode) maar ook in het bedrijfsleven (aandeelhouders zijn vaak gericht op korte termijn successen).

Lange termijn visie

Het is mijn overtuiging, dat het belangrijk is om de lange termijn voor ogen te houden bij de korte termijnbeslissingen, die je als ondernemer neemt. Wat goed is voor de korte termijn, hoeft namelijk niet goed te zijn voor de lange termijn. Als ondernemer moet je weten, wat de stip op jouw horizon is. Naar welke stip zet jij als ondernemer koers? Als jij dit helder voor ogen hebt, ben je ook beter in staat om de juiste beslissingen te kunnen nemen.

Welke oogst wil je hebben?

Weet jij als ondernemer welke oogst jij straks wil hebben? Als je dat helder voor ogen hebt, weet je ook welk zaad je moet gebruiken en waar en wanneer je moet zaaien. Dit is natuurlijk een metafoor – behalve als je een boer bent – maar wel een hele sterke metafoor voor ondernemers. Als ondernemer kun je namelijk maar één keer jouw tijd en aandacht ergens aan besteden. Je kunt je geld ook maar één keer uitgeven. Daarom moet je goed weten, wat jouw doel is. Dan kun je beter bepalen, waar jij je tijd en geld in investeert.

Terug naar het begin

Wij willen jou als ondernemer uitdagen op dit punt. Wij gaan met jou aan de slag door jou een spiegel voor te houden en diverse prikkelende vragen te stellen. Om goed te begrijpen waar jij naartoe wil, wat jouw stip is op de horizon, gaan wij vaak eerst terug naar het begin. Terug naar de start van jouw onderneming. Om te weten waar je naartoe wil, is het namelijk ook belangrijk om te weten waar je vandaan komt. Waarom jij bepaalde beslissingen in het verleden hebt genomen. Wat was jouw ‘original intent’ toen jij je onderneming startte of de aandelen van jouw onderneming kocht. Deze beslissingen hebben er namelijk voor gezorgd, dat jouw onderneming nu staat waar hij staat.

Het is mijn droom om impact te hebben op ondernemers en hun ondernemingen zodat zij succesvoller kunnen zijn bij het realiseren van hun dromen.

Businesscoach van jongs af aan

Van jongs af aan ben ik altijd al geïnteresseerd geweest in ondernemingen en de
zakenwereld. Toen ik jong was, heb ik van dichtbij meegemaakt, dat het mijn vader helaas niet lukte om zijn onderneming tot een succes te maken. Ik heb gezien hoe mijn ouders vervolgens keihard hebben moeten knokken om ervoor te zorgen, dat mijn zus en ik toch konden gaan studeren. Daarvoor ben ik hen nog steeds heel dankbaar!

Ik heb Bedrijfskunde kunnen studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en ook aan de McGill University in Montreal. Ik heb daar een prachtige tijd gehad, veel meegemaakt en mijzelf ook mogen ontwikkelen. Ontwikkeling is nog steeds heel belangrijk voor mij. Ik geloof dat je iedere dag kan leren, kan ontwikkelen.

Strategische vraagstukken

Na mijn studie ben ik begonnen in het bankwezen. Ik heb hier in bijna twintig jaar veel ervaring op mogen doen bij het begeleiden van ondernemers met hun financiële en strategische vraagstukken. Zo heb ik mij onder andere gericht op financieringen, fusies & overnames maar ook op bijzonder beheer situaties. Juist door wat ik vroeger heb meegemaakt en mijn ervaringen bij de afdeling ‘Bijzonder beheer’ weet ik, dat ondernemen ook grote risico’s inhoudt en soms veel spanning met zich mee kan brengen. Niet alleen in de onderneming maar ook thuis. Ik kan mij door mijn eigen achtergrond heel goed inleven in jou als ondernemer en de impact daarvan op de thuissituatie.

Bij ‘Bijzonder beheer’ heb ik teveel ondernemers gezien, die eenzaam waren en alleen met hun problemen rondliepen. Ik heb teveel ondernemers gezien, die daar eigenlijk niet eens terecht hadden hoeven komen, als zij eerder in actie waren gekomen. Blijkbaar was er niemand in hun omgeving, die hen eerlijk advies had gegeven. Die hen had gewezen op de signalen, die er echt wel waren. Als je over een langere periode naar de ontwikkeling van de verlies & winst en de balans kijkt, dan kun je ontwikkelingen constateren.

Turnaround

Door die ontwikkelingen op een goede manier te interpreteren, weet je dat je in actie moet komen. Dat je snel een andere koers moet gaan varen, omdat het anders misschien te laat voor jou is. Dat is de belangrijkste reden waarom ik Kingdom Consultancy heb opgericht. Ik wil namelijk jouw ‘trusted guide’ zijn die jou als ondernemer begeleidt op jouw reis naar de stip op jouw horizon. Die jou op tijd de eerlijke feedback geeft, dat jij echt snel in actie moet komen, omdat de levenscyclus van jouw product of dienst misschien wel eindig is. Ik wil de businesscoach zijn voor jou, die jou op tijd erop wijst, dat het beter is om door te selecteren. Door op tijd in actie te komen, is het nog niet te laat en kan jouw onderneming nog jaren succesvol zijn.

Het is mijn droom om impact te hebben op de ondernemer, zodat jij succesvol kan zijn bij het realiseren van jouw dromen. Om jou te helpen met de vraagstukken waar jij slecht van slaapt.

Lange termijn doelen

Door rust en overzicht te creëren in jouw financiële situatie. Door heldere doelen te stellen en jou te helpen deze doelen te realiseren. Niet alleen zakelijk maar ook privé. Waar wil jij bijvoorbeeld over tien jaar staan? Wanneer wil jij met pensioen? Wat is daarvoor nodig? Heb jij daar al over nagedacht of is jouw onderneming jouw pensioen? Kan jouw onderneming wel bestaan zonder jou? Dat zijn belangrijke vragen om op tijd te adresseren. Begin met het eind voor ogen.